Studenten van Fontys Engineering hebben in hun minor Smart Product Development with Additive Manufacturing onderzocht of je een hydraulisch auto-onderdeel kunt 3D printen. Het antwoord op deze vraag is de opmaat naar een onderzoek naar de economische haalbaarheid van additive manufacturing voor dit onderdeel. Designen voor AM blijkt nog niet zo eenvoudig voor studenten die opgeleid worden voor het klassieke frezen en draaien.
Vergelijkbare berichten

Verkenning van Additive Manufacturing: Jochem van Steenis als bedrijfsonderzoeker bij IAMM.
Jochem van Steenis, 30 jaar en werkzaam bij VMI, deelt zijn ervaring als bedrijfsonderzoeker bij IAMM, waar hij de wereld van…

Selection method for WAAM
Het onderzoek richt zich op verbetering van acquisitieprocessen voor Wire Arc Additive Manufacturing (WAAM), een veelbelovende 3D-printtechniek. WAAM, gezien als een…

Artikel Made in Europe – Samenwerking hogescholen rondom 3D-metaalprinten
Rein van der Mast, onderzoeksleider 3D Printen in Metalen bij Fontys Engineering, benadrukt het belang voor hightech bedrijven om additive manufacturing…

Nieuwsbrief IAMM 04: Efficiënter produceren van dunwandige delen
Verduurzaming is vandaag de dag in alle vormen van industrie een belangrijk onderwerp. Daarnaast wordt door materiaalschaarste en stijgende prijzen de…

PIT #5: Sleuteltechnologieën
Twintig jaar geleden waren de verwachtingen hoog gespannen voor 3D-metaalprinten, maar de technologie bleek nog niet zo snel en tijdbesparend te…

Nieuwsbrief IAMM 03: Stable and Adjustable Mechanisms for Optical Instruments and Implants
Dit is de nieuwsbrief van IAMM waarmee binnen het consortium kennis en nieuws gedeeld wordt. In deze editie komt een samenwerking…