Studenten van Fontys Engineering hebben in hun minor Smart Product Development with Additive Manufacturing onderzocht of je een hydraulisch auto-onderdeel kunt 3D printen. Het antwoord op deze vraag is de opmaat naar een onderzoek naar de economische haalbaarheid van additive manufacturing voor dit onderdeel. Designen voor AM blijkt nog niet zo eenvoudig voor studenten die opgeleid worden voor het klassieke frezen en draaien.
Vergelijkbare berichten
Ken de beperkingen van 3D metaalprinten
De simplistische uitleg van 3D printen in mainstream media zorgt voor overdreven verwachtingen en dito teleurstellingen. Ook bij metaalprinten. De mogelijkheden…
AMBITION Deel 2: Optimaliseren van het printproces en de producten voor Laser Powder Bed Fusion
Onderdeel van het project AMbition. Binnen dit project is onderzoek gedaan naar het optimaliseren van het printproces en de geprinte producten….
Selection method for WAAM
Het onderzoek richt zich op verbetering van acquisitieprocessen voor Wire Arc Additive Manufacturing (WAAM), een veelbelovende 3D-printtechniek. WAAM, gezien als een…
AM Design Paradigm – 3D Print magazine
Dit is mijn eerste column in 3D Print magazine. Franc is verder gegaan waarmee ik een jaar of vijf terug ben…
Verkenning van 3D-metaalprinttechnologie : selective laser melting
3D-metaalprinten is een relatief nieuwe Additive Manufacturing (AM) technologie die grote kansen biedt voor de maakindustrie. De investeringsdrempel is voor de…
3D geprinte grijper voor folies
Coen Bokslag studeert bij Fontys Hogescholen af op een ontwerp voor een 3D geprinte grijper voor een hightech machine. Hoewel de…