Studenten van Fontys Engineering hebben in hun minor Smart Product Development with Additive Manufacturing onderzocht of je een hydraulisch auto-onderdeel kunt 3D printen. Het antwoord op deze vraag is de opmaat naar een onderzoek naar de economische haalbaarheid van additive manufacturing voor dit onderdeel. Designen voor AM blijkt nog niet zo eenvoudig voor studenten die opgeleid worden voor het klassieke frezen en draaien.
Vergelijkbare berichten
Ken de beperkingen van 3D metaalprinten
De simplistische uitleg van 3D printen in mainstream media zorgt voor overdreven verwachtingen en dito teleurstellingen. Ook bij metaalprinten. De mogelijkheden…
Ontmoet het IAMM
Dit jaar is het IAMM natuurlijk weer op verschillende beurzen te vinden. Zie hieronder de lijst van evenementen waar je ons kunt treffen bij onze stand!
Spare parts 2019-2020
Bij Saxion wordt onderzoek gedaan naar de ontwikkeling van een 3D-reparatiecyclus waarbij oude of kapotte onderdelen worden gescand, digitaal gerepareerd, 3D-geprint…
Verkenning van 3D-metaalprinttechnologie : selective laser melting
3D-metaalprinten is een relatief nieuwe Additive Manufacturing (AM) technologie die grote kansen biedt voor de maakindustrie. De investeringsdrempel is voor de…
BIZ2 3D Metaal printen
Samen met vijf regionale partners (Thales, Z-tech, AWL, PM-Aerotec en Aeronamic) wordt onderzoek gedaan naar 3D-metaalprinten. Bedrijven leveren concrete cases aan,…
Inherente spanningsmethode manier om afwijkingen in LPBF voor te zijn
In het kader van de Precisiebeurs een artikel over de inherente spanningsmethode zoals die wordt toegepast bij de digitale representatie van…